fredag 11. juni 2010

Träningsrundor i Stockholm

Man borde skämmas !! Bodde i Stockholm 1987-1992 men kan inte minnas att jag besökte Eriksdalsbadet en enda gång. Sista veckan var jag där 2 ggr och simmade totalt 4 km i 50 m utomhusbassängen. Blev mäktigt imponerad av bassängen inne. Den hade 14 banor * 25 meter. Alltså, bredare än lång!!
Eriksdalsbadet finner man en kort promenad från Skanstull T-bana på Söder (öppet til 21:00).

Kallt i luften men 27 grader i vattnet. Sista timmen innan badet stänger hade jag egen bana.

Valde att springa tillbaka till Hotellet vid Västertorp. Passerade under Skanstullsbron. Här kör bilar i två plan och dessutom både tunnelbanans gröna linje samt tvärbanan. Och några minuter senare hade jag stadens betong och asfalt bakom mig...

... Sprang längst Årstavikens strand och passerade idylliska koloniträdgårdar.

.... I en park vid sidan av E4 stod två rådjur och åt kvällsmat.

På väg hem från badet dag 2 så blev det et kort stopp på översta våningen på Skatteskrapan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar