lørdag 19. juni 2010

Sammanlagt vinst i Sparebank Cup Orientering

I 2006 gjorde jag min första Orienteringstävling "i modern tid". (Nåja, orientering har väl aldrig varit helt "up to date" för den delen. Själv springer jag med samma benskydd som jag hade vid 16 års ålder). Det var vid Hove leir och jag kom åtta och sist i min debut i H40 klassen. Lovade mig själv att detta skulle inte ske igen. Ett löfte som jag faktiskt klarat att hålla. Det visar sig att H40 bestod av en massa energiska O-löpare som var 1, 2, 3, 4 år äldre än mig själv. För varje år har en efter en av mina hårdaste konkurrenter gått upp i H45 och förra året vann jag cupen. Främst pga av av de kvarvarande bästa medtävlande inte kom upp i fem av nio tävlingar. I år däremot har jag startat sesongen med fem vinster av fem möjliga. I och med att det bara kvarstår 4 tävlingar i Cupen så är detta ointagligt. Oavsett, premieringen är den samma för alla. Det blir ett nytt Tangen kristallglas från Hadeland glassverk i samlingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar