søndag 18. april 2010

Då cricket saknas i Funbeat blev det 5,5h med cykel och löp

Under åren 2006-2008 använde jag RIMI almanacka som träningskalender. Det blev koder för C=Cykel S=simma Sk=Skidor etc och distansen + ackumulerad distans för denna aktivitet. Det blev kladdigt plastat papper med en hel del kråkfötter. 2009 blev ett mellanår utan någon som helst träningsfilosofi eller kalender. I år har jag börjat lägga in träning på FUNBEAT och där räknar man mest minuter. Det går att få ut distanser också för den som vill ha ut det. De flesta som lägger in data i funbeat är svenskar men antalet norrmän ökar. Funbeat har forum, bloggar, linkning mellan kamrater, tävlingsdatabas och en del statistikfunktioner. Har satt upp ett mål att träna ett visst antal timmar i veckan och på Søndagsmorgonen saknades det 4 timmar och 40 minuter till att veckan skulle bli grön istället för röd och att det skulle stå >100% i högerkolumnen.
Tog ut racercykeln och skulle rundt Bukken igjen men med ett stopp på jobbet först.

På jobbets parkeringsplats hade de indiska medarbetarna på ST ERICSSON gjort en Cricket bana. Otroligt nog så har inte funbeat cricket som aktivitet så mina 4h 40 min måtte tillbringas på cykelsätet.

Det blåste från alla håll och när jag var vid Gauslåbackarna ringde Steinar och det blev en paus från all motvind. Steinar föreslog en löprunda senare och jag behövde väl minst 60 minuter aktivitet efter Bukken så det passade bra. Vi kom överens om en Fevik guided tour kl 16.


Vi føljde kusten österut till Verven och så in i Tingstveitskogen, genom eljusspåret vid Fevik. Förbi stadion och ut till Bagatell och så på stig längst kusten tills vi kom till Haslatangen. En tur på 2 timmar. På morgonen trodde jag faktist att veckans mål skulle bli svårt att klara men med Steinars hjälp så blev det 108% notering. Bästa dagsnoteringen efter Grenaderen och Vasaloppet. Nästa helg är det både Fevik halvmaraton och Bukene Bruse. Känner mig inte redo för någon av delarna men får väl ta det som en god träninghelg och satsa på båda.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu har jag lagt till Cricket som träningsform.

    Träna flitigt!

    Mvh
    Olle på FunBeat

    SvarSlett
  2. Topp, Funbeat har hittat min blogg och så lagt in Cricket i listan. Jag hade alltså kunnat kasta boll, dricka te, slå boll, drikka te etc i 4,40 i Söndags istället för den blåsiga rundan runt Bukken.
    /Bruno

    SvarSlett