tirsdag 27. april 2010

Bukkene Bruse 2010

Att Grimstad SKs tävling Bukkene Bruse och IL Express halvmarathon arrangeras samma helg är helt otroligt synd. Förra året sprang jag 42 km och trodde jag skulle hänga med Tur 1 gruppen. Det gick elendigt och vid Gauslåbacken var jag och 7 andra akterutseglade.
I år sprang jag "bara" 21 km på Lördagen och valde Tur 2 gruppen som siktar på en tid runt 2:55 på de backiga 89 kilometrarna.
Det var en helt annan upplevelse än i 2009. Det var ett behagligt tempo och man kunde småprata i klungan.
Jag var ju slått i spurten på Fevik stadion på Lördagen av både Johan Morten och Tor så jag blev så nöjd att jag kom in som nummer 2 i spurten vid Dømmemoen (OBS, i Tur 2 gänget alltså). Trodde jag gjorde en bra spurt till jag fick se bilden på GSKs hemsida på spurtkanonen. En cyklist med terrengcykel hängde med i spurten !!!!
Vi kom in på 2:36 så det var bara 2 minuter saktare än min "tur 1" start i 2009.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar