torsdag 2. desember 2010

"Smuk tur" med Express

Förra helgen sprang jag en lång, kall och blåsig långrunda med Fevik klubben Express. Vi var 6 stycken som trotsade vädrets makter. Glädjande var att jag fick ny mail från Henrik Kofoed om att det blir ny runda till helgen. Henrik skriver:

"Lørdag den 4. december prøver vi en smuk tur på ca. 19 km i roligt tempo til Kroken. Rino Rudlsi er vores guide. kl. 13.30: Afgang Fevik stadion Vi løber fra stadion op til Vik, Fjære kirke (hvis der er for meget sne til jernbanen), Taule, Kroken, Lunde, Esketveit, Fevik skole og retur til stadion. Ruten er lidt kuperet og afvekslende. Underlaget er stort asfalt og grus."

Det var den här rundan jag sprang ett flertals gånger i Mars/April innan snön försvann. Se rundan här. Alla är välkomna på Express löprundor oavsett klubb.

När man ligger ute på jobb som jag gör nu för tiden så är det underbart att komma hem och få laga egen mat. Förra helgen fick jag lust på Hummus och lagade en middag rund denna proteinrika rätt från mellanösten. Blandade kikärtor och stora vita bötor och den röda färgen kommer från några skedar med soltorkade hackade tomater i olja + lite röd chilipasta.

Serveras med en stor entrecôte och spenatsallad med mozarella.

Sköljs ned med en Julöl från grimstads stolthet Nøgne Ø som fikk tärningskast 7 i dagbladets julölstest.
Idag har min kära SAAB funnit ett nytt hem i Nittedal. Passar egentligen ganska bra. SAABen var en fantastisk bil att köra på vintervägar. Och blir vintern lika häftig som vid sist vinters start av Grenaderen i Nittedal så blir nog ny ägare väldigt nöjd. Snufs....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar