fredag 26. november 2010

Bokanmälan utan betalning


Här om dagen gjorde jag gratis reklam för Coltings nya bok "Den nakna hälsan". Och så några få dagar senare så läser jag i Dagbladet att fotballfrue.no tar saftigt betalt för "omtale og anbefalling" av en bok.
Helt otroligt. Låt mig bara precisera att min prislista ser ut så här:
Bruno gillar boken -> Noll kronor för att skriva något positivt.
Bruno tycker inte om boken -> Glöm omtale. jag kan inte köpas!!!!!!!
Jämför då denna prislista med fotballfrue's prislista.
När jag ändå är igång så kan jag GRATIS rekomendera Fredrik Paulún & Oscar de Hoog kokböcker.
"Den perfekta träningsmaten" ISBN 10:91-85225-76-2
och
"Den perfekta maten" ISBN 82-02-23130-2
Idag blev det en Paulún inspirerad Tandorilax med grillade currymarinerade grønsaker, vildris och Brunos Tzaziki.
Ganska enkelt:
Råris 1 Cup + 3 1/3 cup vatten + salt + hönsbulong. Kokas 45 minuter.
2 Laxfileer. Oljas in och strö tandorikrydda på dem. Stek lax i 160 grader i 20 minuter.
Skär zucchini i 1/2 cm stora bitar och stek dom i het panna med olja. Ha i Kurry + citronsaft.
Riv en gurka i rivjärnet och salta resultatet. Kläm ur allt vatten. Ha i creme fraiche med tzatzikikrydda köpt på t ex Saigon market i Arendal. Och kläm i några vitlökar. Blanda väl och servera. SMARRIGT !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar