lørdag 11. desember 2010

Race Week: The Final 7 Days to Your Best Luciamarathon

Läste på IRONMAN news om en ny bok som handlade om Ironman: Race Week: The Final 7 Days to Your Best Triathlon.
Kan tänka mig att det handlar mycket om att sova, äta, mental förberedelse, lugna pass för att få överskott till den stora dagen. Skall läsa boken förr eller senare. Oavsett, denna vecka startade med Sen kvällsjobbning på Måndag. Upp 5 på Tisdag för att köra till Fornebu. Jobb hela dagen och nattåg till Bergen. Jobba hela dagen förutom en kort lunch och promenad till Bryggen.

Nattåg tillbaka till Asker och hämta bilen vid Ericsson för att köra till Tønsberg. Jobba hela dagen och så på kvällen köra till Strömstad. Fredag gick åt att fixa nytt pass samt jobba vid min systers köksbord.
Hela veckan bar präg av minuskonto på sömn. och överintag av junk köpt vid alla möjliga tider på dygnet. Och den mentala förberedelsen och träningspass var lik NOLL
Så kom min "race day" vid Luciamarathon i Bovallstrand och det skulle springas 8 varv på 5,25 km på en bana med asfalt och grus. I tillägg så kan det nämnas snö, is och slask. Banan var mer krävande än vad jag föreställde mig efter att ha sett orienteringskartan till IK Granit och vinterunderlaget saktade också ned en hel del. Och så får jag väl skylla på "last 7 days before race". Tiden blev svaga 3:38,11 som otroligt nog räckte till en tredje plats i min sista tävling i H40.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar