lørdag 15. juni 2013

Songsvann rundt motsols extended version = Skogsmaraton

Då var det äntligen genomfört. Har sprungit Nordmarka skogsmaraton efter att ha varit på bucket list i många år. Madammen skulle på lure coursing med Borzoierna norr om Gardermoen så gamlefar fick några timmar med att springa Skogsmaraton.
Första milen svakt uppför på 52 minuter. Andra milen vet jag inte men troligen på samma hastighet. Tredje var ganska otrevlig med ont i höger ackilles men hängde med alla andras fart. Fjärde var mycket utför och var nog dagens fortast mil.
Stoppade upp och tog några bilder ut över Nordmarka. Det är så stort och fridfullt fastän det är direkt utanför en världshuvudstad. Har kryssat Marka några gånger på Kristins runde och Grenaderen så man är inte helt nybörjare på markatur.

Börjar äntligen se slutet. Oslo är där nede och Sognsvann ännu närmare. Kraftledningar är det ända avbrottet av ren natur på de 42 kilometerna på Skogsmaraton. Det går upp för mig att detta är min första runda runt Songsvann. Lite längre än Heming Leiras SRM lopp och dessutom motsols.

Kom i mål på 3:39:23 som är endast fem minuter saktare än Ogge rondt som var årets första marathon. Klart godkänt om man år lov att säga det själv. Friska ben, jämn fart, hyfsad tid för att vara skogsmaraton och inga trötthetsympomer. Efter duschen gick jag runt i målområdet och hittade Kondis tält. De hadde en massa böcker och information samt utställning av alla möjliga utmärkelser man kunde ansöka om efter genomförda lopp eler tider. Tittade på hytteplanken och lustigt nog var det mitt namn på den med årstalet 2009. Hytteplan-Ken överlämnas endast vi långlopp och i och med att jag inte ställt upp i Ultralopp sedan 2009 så har plankan och jag aldrig mötts förrän idag.
Detta var sista stora grejen innan jag eventuelt står på startlinjen på en triathlon i när framtid.
Nu blir det bara simning och cykel i tre veckor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar