fredag 23. desember 2011

Att slipa stavspetsar med diamanter från JULA

Det är nog en hel del som önskar sig diamanter till Jul......
Själv hittade jag en liten glittrande present till mig själv på JULA varuhuset som är mycket prisvärd. Det handlar om en slipskiva med diamant som fungerer utmärkt till att slipa stavspetsar efter några träningspass på rullskidor.
Stavspetsar är härdat specialstål som inte skall slipas för länge så att metallen blir varm. Då ändras egenskapen i stålet och spetsen slits fortare. Proffsen rekomenderar en slipskiva med diamant då den slipar stålet fortare.

Min favorit är JULA varuhusets (link Norge/link Sverige) Diamant V-slipskiva med artikel nummer: 013017 för endast 79 SEK/NOK.
Även denna diamantslipcylinder har jag köpt men det blir mest slipskivan som anänds.
Artikelnummer: 013020 hos JULA den också.

Vill man ha en värstingmodel så är det en firma i Tyresö i södra StorStockholm som säljer en stor slipskiva som min kollega använder. Firman heter Diamantprofil AB och du finner produkten för 575 SEK på denna link.



Med väderutsikterna från yr.no så blir det nog ganska bra Rullskidväder på Sørlandet under julen 2012 så diamanter till jul är att rekomendera.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar