søndag 17. juli 2011

Test av halv IM distans

(Bild från klubbmedlemmars facebooksida - Själv tjuvstartade jeg med en 500 meter runda så jag är i vattnet)


Det blev genom klubben och Espen Myhres regi arrangerat en test av halv IM distans med Sørsvann som T1/T2 den regnigaste dagen hittills i sommar.
Fick lärt mig att triathlon handlar mycket om logistikk. Glömde cykelskorna och tog en snabb tur hem för att hämta dessa efter 2 km simning. La mig på rulle efter Fred Arthur som imponerande med hög hastighet i vindkasten och øsregnet. Halvvägs skiljdes vägarna åt och jag låg ensam i ”ovädret”. Skall säga att FredA är i form inför Regensburg. Min form är …. ”rund”. Och det kändes under löpningen. Kläder som väger 3 kilo hjälpte heller inte. 2 gånger 10,5 kilometer där andra rundan gick fortare än första. Och det måste vara första gången jag lyckats med negativ split.
Om vi startade klockan 9 så tok hela kalaset 6:18. Inklusive T1+T2 på 15 minuter vardera och en tur hem för att hämta skor. Estimerad effektiv tid på strax under 5:30 är jag nöjd med i dagens oväder.
Yr.no meddelar att sørlandet fick mellan 15-40 m.m. med regn under dagen.
D.v.s Normalt är det simningen i triathon som är våtast men idag var det inte så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar