tirsdag 21. juni 2011

Stockholm Marathon

Hade stora ambitioner förra året när jag anmälde mig till mitt fjärde Stockolm Marathon. Skulle under 3.10 och stå på pallen på Ericsson koncernmästerskaps marathondistans i Herrar "gubbe".
Har jobbat en hel del för mycket under vinter och vår samt tränat mindre än planerat så vid Fevik halvmarathon konstaterades att formen var långt från 3:10/pallplats.
Men marathon är kult. Man drar igång i rykande tempo och hoppas att det håller. Negativ split? Vad är det? Startade med 1:35,38 på första halvan vilket är några sekunder fortare är Fevik halvmarathon. Avslutade med 1:41,22 som är någorlunda OK med tanke på vårens träningsmängd.
En refleksjon bara: Missade målet med 7 minuter - Nåja, hadde inte tränat lika intenst som planlagt men.....
.... Vid inspurten på Sockholm stadion (OS 1912) så passerade jag en Ericsson anställd och kom 7 sekunder före i mål. Skulle jag vara i närheten av pallplats ?
Några veckor senare kommer mailen med ERIM resultaten.
Kom sjua i H40-49 bland 55 Ericsson anställda. Men grabben jag sprang förbi tog bronsmedaljen i Ericssons seniorklass.
Nästa reflektion är: Jag sprang Stockholm Marathon in 1984 i "falskt namn" (fick starnummer av min kusins man) på 03:45:23.
I 1985 på 03:50:54 och så i 1989 på 03:59:40. Nu i 2011 exakt 27 år efter 1984 så springer man alltså 27 minuter fortare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar