tirsdag 11. august 2009

NORSEMAN 2009

Min supporter Steinar Gundersen under 2008 års Norseman fick mitt ord på att jag skulle ställa upp som support om han anmälde sig till Norseman 2009. Och det gjorde han.
Vi körde till Eidfjord tidigt på Fredagen och gjorde alla förberedelser. Ställde klockan på 02:15 och kom oss ut med bilfärjan som tog alla deltagare samt några supporters ut till starten 3,8 kilometer från Eidfjord.
Från Arendal Triathlon deltog sig Nora och Georg Smedsaas, Fred Arthur Asdal och Steinar Gundersen. På bilden ser vi Georg som tar "farväl" innan the big jump ned i den kalla fjorden.

Steinar simmade bra och cyklade upp till Dyranut på Hardangervidda i ett otroligt tempo

Efter en 3,8 km simning och 180 km cykling och snart ett marathon så är målet på Gaustatoppen nära. Här visade Steinar otrolig styrka och vi sprang faktiskt halva vägen upp till toppen från Stavsro. Tror inte jag klarade springa mer än några få procent förra året. Stigningen från Rjukandalen till toppen är på 1600 meter fördelat på 17 kilometer.


Inget problem med att se målet på väg upp. Men helt plötsligt blev det "in i dimman" och sikten blev 100 meter. Batteriet i mobilen(les kamera) tog slut vid 1 km kvar så jag fick ingen finisherbild av Steinar. Men här är i alla fall Fred Arthur oc Steinar med sina respektive supporterteam. Rune, Olivia, Are og mig själv. På vägen ner från toppen mötte vi Georg.
Nora avslutade vid hotellet och blev TV kändis denna dag: Se WEB TV på NRK.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar